NAAR BOVEN

▲▲▲▲

▲▲▲▲

De laatste 5 aanvullingen

Het laatste nieuws

Bewoners die zijn overleden

Wijkagent en BOA

Komende werkzaamheden

MFC De Bogen

OMNIA WONEN

Scheepssingel 12

3841 KS  Harderwijk

T: (0341) 27 87 77

E: info@OmniaWonen.nl

I: www.OmniaWonen.nl


U kunt ons bellen van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 12.30 uur.


Bellen

U kunt ons bellen van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 12.30 uur. Telefoonnummer (0341) 27 87 77. Spoedeisende reparatieverzoeken kunt u alleen telefonisch doorgeven.


Heeft u een spoedeisend reparatieverzoek buiten onze openingstijden?

Belt u naar (0341) 27 87 77.

Wij verbinden u automatisch door met onze storingsdienst.


De storingsdienst heeft soms te maken met piekuren. Het kan zijn dat tijdens die piekuren de wachttijden oplopen.


Bezoeken

U kunt ons bezoeken van maandag t/m donderdag van 09.00 tot 16.30 uur.

Op vrijdag kunt u ons bezoeken van 09.00 tot 12.30 uur.


Adres

Scheepssingel 12

3841 KS  Harderwijk

info@omniawonen.nl


Postadres

Postbus 418

3840 AK  Harderwijk


Stichting Huurdersorganisatie
Omnia Wonen


Heeft u een klacht?

Laat het ons weten als u
niet tevreden bent


Of stuur een brief of mail naar

Klachtenadviescommissie Noord Veluwe

t.a.v. het secretariaat

Postbus 270

3840 AG  Harderwijk

E: secretariaat@
klachtenadviescommissie.org



  • BESTE BEWONER,

U huurt een appartement van Omnia Wonen in het complex De Bogen te Harderwijk. In dit complex is

een huismeester aanwezig. Omdat er verwarring is ontstaan over de werkzaamheden van de

huismeester en waar u maandelijks voor betaalt, ontvangt u deze brief. (0423) ......... Lees verder


  • STICHTING HUURDERSORGANISATIE OMNIA WONEN

6 belangrijke ontwikkelingen in 2023

Wat gaat er in 2023 veranderen voor huurders van Omnia Wonen? In dit artikel zetten wij dat voor u op een rij. Zo krijgen meer mensen huurtoeslag.
Ook staan er handige tips in over het prijsplafond.
En wat gebeurt er met de huur en op het gebied van duurzaamheid?


Let op! In sommige gemeenten zijn de regels voor de energietoeslag veranderd. Daardoor hebben meer mensen recht op een energietoeslag over 2022.
U moet dit voor 31 december aanvragen.
Dat kan honderden euro's opleveren. (1222)

Lees verder op de website van SHOW


  • UPDATE VAN UW WOONADVISEUR

In deze roerige tijden waarin we ons minder veilig voelen, kiezen steeds meer huurders van ons voor een video-deurbel op hun voordeur. Zo ook in uw complex. Voordat u deze aan uw deur (kozijn) gaat bevestigen, is het goed om te weten dat hier regels aan zijn verbonden. Hieronder leg ik u graag uit hoe dit in zijn werk gaat.


Toestemming Omnia wonen (ZAV-aanvraag)

In ons huishoudelijk regelement staat dat u niet zomaar veranderingen (zoals boren in de gevel of kozijnen) aan de buitenkant mag aanbrengen. Hiervoor moet u vooraf toestemming vragen aan Omnia Wonen.


Dit heet een ZAV-aanvraag (zelf aangebrachte voorziening) en die kunt u via onze website aanvragen.

U krijgt dan van ons een formulier, waarin staat dat wij hiervoor onder voorwaarden toestemming geven.
Deze tekenen wij beiden en slaan dit op in uw woning dossier. Als u de woning verlaat, moet u kozijn/ deur weer in originele staat terugbrengen of de video-deurbel ter overname aanbieden aan de volgende huurder. Daarom zien wij liever dat u de video- deurbel met een tijdelijke bevestiging monteert (zonder boren). Bijvoorbeeld met een klem of plakstrip.


De wet AVG & Privacyregels

  1. U mag alleen uw eigen terrein filmen.
  2. Dit betekent uw eigen voordeur en uw eigen stoepje. De camera mag niet gericht staan op de straat, parkeerplaatsen of de voordeur van de buren.
  3. Geen continue opname, u mag alleen opnemen als er aangebeld wordt of als er beweging is op uw eigen stoep.


Beveiliging & melding

  1. De beelden moeten goed beveiligd zijn en mogen niet onnodig bewaard worden.
  2. Informeer de buren dat ze mogelijk in beeld kunnen komen.
  3. Kies een deurbel die alleen beweging vlak bij je deur detecteert (instelbare zones)
  4. Vraag schriftelijke toestemming aan Omnia Wonen
  5. Plaats de deurbel zo dat de buren en de openbare ruimte/weg niet in beeld is


Kortom, u mag een video-deurbel ophangen mits u geen schade toebrengt aan de eigendommen van Omnia Wonen en u de privacy van anderen niet schendt.

Petula Pellikaan - Woonadviseur  Omnia Wonen

  • REPARATIES EN SCHADE AAN DE WONING

Omnia doet er alles aan om uw woning in een goede conditie te houden. Iedere woning heeft op zijn tijd onderhoud nodig. Bovendien kunnen dingen kapot gaan. Wij zorgen grotendeels voor het onderhoud en de reparaties aan de woning. Maar voor een aantal zaken draagt u als huurder zelf een steentje bij. In deze brochure leggen wij u uit wat u van ons mag verwachten en wat wij van u verwachten als het gaat om onderhoud en reparaties.


  • SERVICE HUURDERSONDERHOUD VAN OMNIA

Stel, u heeft een lekkende kraan of een verstopt toilet, wat doet u? Lost u het zelf op of belt u een loodgieter? Als u lid bent van het Service Huurdersonderhoud, hoeft u zich hier voortaan niet meer druk om te maken. Het Service Huurdersonderhoud is een service waarbij wij tegen betaling kleine reparaties voor u uitvoeren, die normaal gesproken voor uw rekening komen.


Lage kosten

Het Service Huurdersonderhoud kost € 3,99 per maand. U betaalt geen materiaalkosten als wij iets repareren of vervangen dat standaard tot de woning behoort. Ook de kosten van arbeid zijn opgenomen in het abonnementsgeld. Wij brengen wel kosten in rekening als de reparatie of vervanging duidelijk het gevolg is van (moedwillige) schade of slordigheid.
Wij laten u dat uiteraard weten voordat wij de werkzaamheden uitvoeren.


Met dit formulier sluit u het Service
Huurdersonderhoud af


OMNIA WONEN

VOOR ONZE HUURDERS